Telephone icon+420 607 159 953

Podmínky zásilkového výdeje zdravotnických prostředků

1) Výdejce

Zdravotnické potřeby MAXIMED
Na Potůčkách 163
Valašské Meziříčí
PSČ: 755 01
IČZ: 02990150

Provozovatel: MAXIS a.s.
IČO: 25675893
Zapsaná u Městského soudu v Praze, spisová značka B 5421

Výdejce je oprávněn vydávat zdravotnické prostředky zásilkovým způsobem dle platné legislativy, zejména dle zákona o zdravotnických prostředcích a diagnostických zdravotnických prostředcích in vitro (zákon č. 375/2022 Sb.), který upravuje také podmínky pro výdej zdravotnických prostředků. Zákon č. 375/2022 Sb. dává možnost dle § 33 (a souvisejících) provádět zásilkový výdej prostředku, kdy je zdravotnický prostředek vydán distančně, to je na zvolenou adresu, případně prostřednictvím tzv. odběrného místa.

Odběrné místo je provozovnou (výdejnou zdravotnických prostředků výdejce), kde je možno také distančně provést objednávku zdravotnického prostředku předepsaného pacientovi lékařem formou lékařského předpisu (poukaz)

Součástí zásilkového výdeje zdravotnického prostředku je poskytnutí informací nezbytných pro správné a bezpečné používání vydávaného prostředku – k tomu viz dále.

V souladu s výše uvedenou legislativou tímto Výdejce sděluje podmínky zásilkového výdeje zdravotnických prostředků.

1) Nabídka zdravotnických prostředků a jejich cena

Nabídka zdravotnických prostředků obchodní společnosti MAXIS a.s., které je možné objednat prostřednictvím zásilkového výdeje včetně jejich cen (úhrady pojišťovny a doplatku) a nákladů spojených se zásilkovým výdejem, je dostupná na těchto internetových stránkách medi-expert.cz.

2) Možnosti objednání zdravotnického prostředku na základě poukazu

Zásilkový výdej je možné uskutečnit na základě poukazu předepsaného lékařem na konkrétní zdravotnickou pomůcku.

Poukaz může být v elektronické nebo listinné podobě. V obou případech poukazy vystavuje lékař.

Poukaz lze u Výdejce uplatnit do 30 dnů od jeho vystavení dále popsaným způsobem.

Před objednáním zdravotnického prostředku od Vás budeme potřebovat údaje uvedené v poukazu. Ty nám můžete sdělit těmito způsoby:

a) prostřednictvím formuláře „objednávka zásilkového výdeje“ umístěného na maximed.cz,
nebo medi-expert.cz pod tlačítkem „uplatnit poukaz“.,
b) zasláním naskenované kopie nebo fotografie poukazu na e-mailovou adresu poukaz@maximed.cz, c) telefonicky na telefonním čísle +420 724 988 707

Obvyklá lhůta odeslání objednaného zdravotnického prostředku Výdejcem pacientovi činí do tří dnů ode dne potvrzení závazné cenové nabídky a doručení poukazu pacientem dále popsaným způsobem. Přesnou lhůtu odeslání objednaného zdravotnického prostředku sdělí Výdejce pacientovi vždy před potvrzením závazné cenové nabídky. Obdobně Výdejce vždy zajistí, aby byl pacient neprodleně informován o případných důvodech, pro které nemůže být dodání objednaného zdravotnického prostředku uskutečněno nebo bude uskutečněno v delší dodací lhůtě včetně informace o délce této lhůty, pokud by jakékoliv takové prodloužení lhůty hrozilo.

Objednání zdravotnického prostředku prostřednictvím internetových stránek a schválení zásilkového výdeje zákazníkem.

Pacientovi je lékařem předepsán zdravotnický prostředek na poukaz. Pacient navštíví internetové stránky maximed.cz, nebo medi-expert.cz a zde si objedná příslušný zdravotnický prostředek u Výdejce zásilkovým způsobem prostřednictvím formuláře „Objednávka zásilkového výdeje“ umístěného pod tlačítkem „Uplatnit poukaz“. V rámci tvorby objednávky zásilkového výdeje uvede veškeré požadované informace ve formuláři včetně udělení souhlasu se zpracováním osobních údajů nezbytných k provedení zásilkového výdeje.

Následně pacient obdrží do e-mailu Potvrzení o přijetí objednávky zásilkového výdeje na zdravotnický prostředek současně s informací o dalším postupu.

Do jednoho pracovního dne je zákazník kontaktován Výdejcem prostřednictvím e-mailové či telefonické komunikace k upřesnění:

a) zdravotnického prostředku vhodného pro výdej na doručený poukaz b) odborných informací spojených se správným používáním objednávaného zdravotnického prostředku c) lhůty, ve které je možné zákazníkovi pacientovi zdravotnický prostředek odeslat d) nákladů na přepravu zdravotnického prostředku na pacientem zvolené místo

Následně pacient obdrží do e-mailu od Výdejce závaznou cenovou nabídku na provedení zásilkového výdeje zdravotnického prostředku na vybranou variantu zdravotnického prostředku se specifikací případné výše doplatku pacienta, a nákladů na přepravu do zvoleného místa doručení a lhůty, ve které Výdejce zdravotnický prostředek ode dne potvrzení závazné cenové nabídky a doručení poukazu odešle, s žádostí o odsouhlasení nabídky.

Po odsouhlasení závazné cenové nabídky pacient zajistí doručení originálu listinného poukazu na adresu Výdejce, případně do zvoleného odběrného místa, nebo na adresu distribučního centra MAXIMED. Samotný výdej zdravotnického prostředku je proveden až po doručení originálu listinného poukazu nebo e-poukazu Výdejci, odběrnému místu Výdejce, nebo distribučnímu centru MAXIMED.

Případný doplatek pacienta je možné uhradit formou dobírky či platbou předem pomocí platby na účet Výdejce dle volby zákazníka. V případě volby doručení na odběrné místo, je možné doplatek uhradit i hotově na odběrném místě.

3) Výdej zdravotnického prostředku, náklady spojené se zásilkovým výdejem a způsob zasílání zdravotnických prostředků

Zásilkový výdej zdravotnického prostředku provádí kvalifikovaná osoba a zajišťuje přepravu v rámci ČR výhradně prostřednictvím společnosti GLS nebo Zásilkovna. Výdejce zajistí balení a dopravu zdravotnického prostředku na Vámi zvolenou dodací adresu, nebo na Vámi zvolené výdejní místo Zásilkovny, nebo na Vámi vybrané odběrné místo Výdejce.

Náklady na přepravu zdravotnického prostředku zásilkového výdeje se řídí dle aktuálních podmínek uvedených zde: medi-expert.cz/doprava-a-platba

Odběrné místo (výdejny zdravotnických prostředků Výdejce), na která si můžete nechat objednaný zdravotnický prostředek doručit bude vybráno při komunikaci s Výdejcem.

4) Informační služba

Informační služba je určena objednatelům – pacientům – pro informování o správném a bezpečném používání a údržbě zdravotnického prostředku. Prostřednictvím této informační služby pacient obdrží v dále uvedené pracovní době od kvalifikované osoby informace nezbytné pro správné a bezpečné používání a základní údržbu vydávaného zdravotnického prostředku.

Informace může pacient obdržet buď na telefonním čísle:
+420 724 988 707
v pracovní dny od 8:00 do 15:00 hod.,
případně prostřednictvím e-mailové adresy:
poukaz@maximed.cz

Uvedené kontakty informační služby slouží i pro nahlášení nežádoucích příhod pacienty při používání zdravotnického prostředku dodaného Výdejcem.

5) Reklamace

Objednatel - pacient má vždy možnost vrátit reklamovaný zdravotnický prostředek zdarma, tedy způsobem, který objednateli nezpůsobí žádné dodatečné náklady. Pokud tedy objednatel zvolil výdej zdravotnického prostředku na některém z odběrných míst, může ho zde (případně na jiném odběrném místě Výdejce) bezplatně vrátit. Pokud objednatel zvolil způsob doručení přepravcem, náklady na vrácení hradí Výdejce.


Postup dle podmínek uvedených na medi-expert.cz/reklamace (Reklamace).